Pomysł na biznes: Pomoc drogowa – co powinieneś wiedzieć?

Wiele osób marzy o posiadaniu własnej firmy. Daje to swego rodzaju dowolność zarządzania swoim czasem, a dodatkowo pracę, która będzie dla nas ogromnym wyzwaniem i szansą. Dobry biznes plan i świetna jakość usług z pewnością obronią się na rynku firm z branży: pomoc drogowa. Nic nie smakuje tak dobrze, jak ciężko wypracowany sukces. Kto może otworzyć tego rodzaju działalność gospodarczą? Czy niezbędne są jakieś specjalne uprawnienia? Gdzie świadczyć swoje usługi? W jaki sprzęt zainwestować?

Odpowiedź na pierwsze pytanie jest bardzo prosta: Praktycznie każdy może być właścicielem firmy, która udziela pomocy drogowej. Jeśli w Twojej głowie kiełkuje taki pomysł, to na wstępie warto zastanowić nad kilkoma bardzo ważnymi kwestiami i opracować odpowiedni biznes plan.

1. Zastanów się, czy firma będzie funkcjonowała na terenie Polski, czy również innych państw UE

Jeżeli Twoja firma miałaby funkcjonować jedynie na terenie Polski, to potrzebujesz wyłącznie prawa jazdy odpowiedniej kategorii. Jeśli funkcjonowanie firmy byłoby rozszerzone na państwa Unii Europejskiej, to niezbędne jest posiadanie odpowiedniej licencji na transport międzynarodowy. Takie uprawnienia nadaje Główny Inspektor Transportu Drogowego, a dokładniej Biuro ds. Transportu Międzynarodowego z siedzibą w Warszawie.

2. Zastanów się, czy sama pomoc drogowa 24h będzie wystarczająco dochodowym biznesem

W branży istnieje spora konkurencja, a sama pomoc drogowa 24h może nie przynieść wystarczającej ilości klientów. Całodobowa pomoc drogowa 24h to dobry pomysł dla osób, które posiadają już inny biznes motoryzacyjny, jak np. warsztat samochodowy i chcą rozszerzyć swoją działalność o dodatkowe usługi, jak: holowanie, czy laweta 24 h.

3. Zastanów się, czy masz wystarczające nakłady na sprzęt i reklamę

Zakup podstawowego, nawet kilkuletniego, sprzętu do holowania to wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy. Warto zainwestować w dobrej jakości sprzęt, gdyż ewentualne niepowodzenia w trakcie holowania i przewozu pojazdów będą musiały być zrekompensowane.

Jak wcześniej wspomniano – konkurencja nie śpi. Własna strona internetowa, widoczność na innych stronach internetowych z branży motoryzacyjnej, wykupienie płatnych reklam w wyszukiwarkach i serwisach społecznościowych może skonsumować sporą część budżetu, natomiast w dzisiejszych czasach jest to koszt, który praktycznie wpisany jest na stałe w prowadzenie biznesu. 

4. Zastanów się nad modelem biznesu Jeśli chciałbyś prowadzić działalność, która będzie dostępna przez 24h, jak laweta Hannover, to zainwestuj w odpowiednie narzędzia codziennej pracy. Zadbaj o to, by mieć stały dostęp do telefonu kontaktowego i ewentualnie skrzynki e-mail. Każde nieodebrane połączenie to potencjalny klient, który skorzysta z usług konkurencji.